Currency:
 

Priser

Alla priser anges i svenska kronor och inkluderar moms. Vi reserverar oss för eventuella tryckfel, felskrivningar, valutaförändringar, eller förändrade inköpspriser. Vid beställning träffas avtal om köp först när vi bekräftat beställningen genom en manuellt e-postad orderbekräftelse. Den första (automatiska) orderbekräftelsen genereras automatiskt av vår webshop utan manuell översyn och gäller ej som avtal. Vi förbehåller oss därför rätten att makulera uppenbart felaktiga ordrar.

Fraktkostnader

Fraktkostnaden är från 0 kr och uppåt beroende på total ordersumma i Sverige, under 500 kr i ordersumma så kostar frakten 39 kr och över 500 kr så är det fraktfritt. Ev postförskottsavgift på 50:- tillkommer. För resterande världen varierar fraktkostnaden från land till land. 

Betalningsvillkor 

Du kan betala din beställning med faktura 14 dagar (0 kr i avgift), med bankkort (Visa/Mastercard /American Express), via banköverföring, direkt betalning från bank eller med Klarna konto. Möjlighet att delbetala en beställning finns också.

Order

Vi ingår endast avtal med myndig person (18 år), är du under 18 år måste du ha målsmans godkännande.
När en manuell order görs av oss utgår en administrationsavgift på 200 kr. 

Ordervärde

Minimum ordervärde är för närvarande 200 kr.

Orderbekräftelse

När vi tagit emot din order bekräftas detta genom att våran webshop automatiskt skickar ett mail till den e-postadress du angivit vid registreringen. När våran personal bearbetat ordern skickas en manuell orderbekräftelse som innehåller beräknad leveranstid om det är så att någon av varorna du beställt inte finns i lager. Om alla varor finns i lager skickas din order omgående och leveranstiden är 1-3 dagar beroende på var du bor.

Leverans

Vi levererar dina varor med Posten. Leveransen sker antingen via brev eller postpaket, beroende på produkternas värde och storlek. Vi kan också erbjuda Hempaket eller företagspaket, hempaket innebär att du får leveransen hemkörd till dig på kvällstid mot en extra avgift.  Anmälan om trasig eller felaktig produkt skall göras inom 5 dagar från erhållandet.

Leveranstid

Vi levererar alltid din beställning så snabbt som möjligt, normalt sker leverans inom 1-2 dagar av varor som finns i lager, varor som är klassade som beställningsvaror levereras så snabbt som möjligt. Om en order visar sig ha lång leveranstid meddelas kunden och kan då välja att avboka ordern eller vänta ytterligare. Normalt sätt är leveranstiden 4-10 dagar på beställningsvaror. Vid leverans av din order skickar vi dig ett leveransbesked till den e-postadress du angivit vid beställningen. Konsumenten har rätt att häva köpet utan kostnad vid eventuell försening

Ångerrätt 14 dagar

Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar när du handlat något online. Ångerrätten börjar löpa den dag du tar emot varan. Som kund har du rätt att öppna och undersöka produkten. Vid en eventuell retur är det dock viktigt att produkten returneras i gott skick dvs är ren, oskadad och i originalförpackning samt att lappar/etiketter och dylikt följer med. Om konsumenten hanterat varan i större omfattning än vad som varit nödvändigt för att fastställa dess egenskaper eller funktion förbehåller vi oss rätten att göra avdrag för varans värdeminskning. Ångerrätten gäller inte på underkläder.

Öppet köp 365 dagar

Utöver 14 dagars ångerrätt erbjuder vi dig som kund 365 dagars öppet köp, med vissa undantag. Vid en eventuell retur måste produkten returneras  i ursprungligt skick, dvs är ren, oskadad och i originalförpackning samt att lappar/etiketter och dylikt följer med. 

I dessa fall gäller inte 365 dagars öppet köp

  • På rea varor, elektronik, mat med utgångsdatum och beställningsvaror (produkter som ej lagerförts), monterade skidor, på dessa varor gäller istället 14 dagars ångerrätt enligt ovan.
  • På underkläder
  • Utgående produkter. 365 dagars öppet köp gäller förutsatt att varan fortfarande finns kvar i vårt sortiment.
  • Ersättningsprodukt i samband med reklamation.

Returer och byten 

Uppfyller du kraven för ångerrätt eller öppet köp kan du returnera eller byta din vara hos oss. 
Använd returblanketten som följde med varan vid köp alternativt kan följande standardformulär för utövande av ångerrätt användas (standardformulär)

Vid returer skall produkterna emballeras väl, använd inte produktens originalförpackning som yttre emballage och se till att emballeringen inte skadar varken produkter eller förpackning. Du får inte heller tejpa, klistra fast returetikett eller dylikt direkt på originalförpackningen. En skadad originalförpackning  kan medföra att avdrag görs. 

Med originalförpackning menar vi exempelvis skokartong eller den förpackning som produkten kom i. Om varan levereras i en förpackning som inte går att öppna utan att skada förpackningen (t ex en blisterförpackning) så har du som konsument rätt att öppna förpackningen för att granska din vara, utan att din returrätt förbrukas.

Fri returfrakt

  • Gäller inom 14 dagar från mottagen vara
  • Gäller order över 500kr
  • Gäller ej skymmande gods som t ex stavar och dylikt
  • Gäller max en returfrakt
Utskick av varan du valt att byta till görs snarast möjligt från att vi mottagit din returnerade vara. Om varan du vill byta till inte finns tillgänglig så betraktas returen som ett återköp och du kommer återbetalas.

Återbetalning

Återbetalning av en retur sker snarast möjligt, dock senast inom 14 dagar efter att vi erhållit din retur. Vid återbetalning till kort sker betalningen till kortet eller kontot du använde vid köpet. Vid återbetalning när köp har skett med Klarna så ändrar vi fakturan till det belopp som blir effekten av din retur. Vid delretur så dra av det du returnerat och betala in resten på din klarna faktura, detta för att undvika eventuella påminnelseavgifter etc. Du kommer vid delretur att få hem information om avbetalning ifrån Klarna. Denna information kan du bortse ifrån då den tas bort då vi tagit emot din retur.

Avbeställning av order

Du kan alltid avbeställa din order, förutsatt att den inte redan är skickad. Detta kräver att du kontaktar kundtjänst innan varan skickas.

Reklamationer

Alla reklamationer (skadade eller felaktiga) skall göras skriftligt med en noggrann felbeskrivning till oss. OBS! Du måste anmäla till oss att du vill reklamera produkten för att erhålla ett reklamationsnummer. Detta reklamationsnummer måste du ange när du sedan skickar produkten i till oss. Konsumenten ersätts för eventuella kostnader (returfrakt) vid godkänd reklamation. För mer information kontakta vår kundtjänst.

Tvist

Vi eventuell tvist kommer följer vi Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer.

Personuppgifter

När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter såsom namn, adress och telefonnummer. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja våra åtagandet gentemot dig. Vi kommer inte att lämna ut dina personuppgifter till tredje part. Enligt Personuppgiftslagen har du rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta i så fall vår Kundservice.  

Säkra Kortbetalningar:

Din kortbetalning skyddas av Debitech Payment Gateway. Detta innebär att ditt kortnummer skickas krypterat direkt till banken och att det bara är du och banken som ser informationen. Debitech använder SSL (Secure Socket Layer) som är standarden för betalningstransaktioner och uppfyller kraven för PCI DSS.

Cookies:

En cookie är en textifil som skickas ifrån en websida, till din dator där den lagras antingen i minnet (session cookies) eller som en liten textfil (textbaserade cookies). Vi använder den senare varianten av cookies.

Outlösta paket:

I de fall paket inte hämtas ut debiterar vi kunden tur och retur frakt samt en administrativ avgift på 250 kr för täcka den hanteringskostnad som uppstår. Det är därför alltid mycket bättre att hämta ut ett paket och returnera det till oss om du av någon anledning ändrat dig.